5 gouden tips voor een sterke tekstadvertentie op Google
Wist je dat een tekstadvertentie het meest wordt vertoond en op wordt geklikt in de zoekmachine? In dit artikel willen we je graag op weg helpen om een goede tekstadvertentie in Google Ads te schrijven. Doordat er een groot aanbod is van tekstadvertenties, is het belangrijk om er écht uit te springen. We willen er graag voor zorgen dat er op jouw advertenties wordt geklikt en dat je bedrijf professioneel ten goede komt. Je kunt daarnaast ook onze LinkedIn, artikelen, Facebook, of Instagram in de gaten houden om elke dag je kennis bij te spijkeren over Google Ads. Laten we starten!
Tip 1: Unieke punten benoemen
Zorg ervoor dat je verschillende unique-selling-points (USP’s) op een rijtje hebt wat jouw bedrijf uniek maakt. Heb je bijvoorbeeld geen verzendkosten, een uitgebreid aanbod of heb je extra goede service, laat dit vooral zien. Wees hierbij uniek en actueel en zorg ervoor dat je bezoekers geprikkeld krijgt om op de advertentie te klikken. Probeer hierin verschillende varianten van je advertenties te maken, zodat je later kunt bepalen welke soort advertentie voor jouw product of dienst werkt.
Tip 2: Call-to-actions implementeren
Of je nu producten verkoopt of een service aanbiedt, het is altijd verstandig om call-to-actions op te nemen in je advertentie. Zo kunnen de mensen goed zien wat ze kunnen kopen of hoe ze het beste contact kunnen opnemen. Zo krijgen de lezers niet alleen meer duidelijkheid, maar het zal ze ook in beweging zetten. Daarnaast zal dit ook een positieve invloed hebben op de CTR en conversie percentages van de advertenties. Kortom: zorg ervoor dat je een aantal variaties test zodat je kunt achterhalen wat voor jouw specifieke doelgroep werkt. Een aantal veelvoorkomende call-to-actions zijn bijvoorbeeld: Koop nu, Bestel direct, Bekijk ons assortiment of vraag een offerte aan. De taak aan jou om hier uniek in te worden.
Tip 3: Alle ruimte goed te benutten
Voor het schrijven van een goede tekstadvertentie is het belangrijk om goed de beschikbare ruimte te gebruiken. Zo is een Google Ads tekstadvertentie opgedeeld in drie verschillende koppen, één URL en twee beschrijvingen. Probeer al deze verschillende koppen en beschrijvingen compleet in te vullen. Maximaal 30 tekens? Probeer dan ook vooral om deze tekens te benutten. Zo heb je extra kans om jouw lezers te overtuigen om op de advertentie te klikken. Win-win!
Tip 4: Zoekwoorden toevoegen
Zoekwoorden zijn er niet voor niks en deze woorden tonen de relevantie in je advertentietekst voor wat mensen willen. Heb je bijvoorbeeld ‘Makelaar Amsterdam’ als zoekwoord? Probeer dan in de kop van de advertentie dit zoekwoord te verwerken. Zo zou je de kop ‘Makelaar Amsterdam Gezocht?’ kunnen noemen. Zorg er daarnaast voor dat deze zoekwoorden overeenkomen met jouw inhoud op de landingspagina. Door de context van de landingspagina en zoekwoorden goed te matchen, kun je hoger in de zoekresultaten komen. Samen met de unieke inhoud en jouw unique-selling-points van de tekstadvertentie moet dit helemaal goedkomen. Zo zorgen we er samen voor dat er ook daadwerkelijk op de advertentie wordt geklikt.
Tip 5: Experimenteren en testen
Het werken met tekstadvertenties in een continue proces en daarom belangrijk om voldoende te blijven testen met verschillende advertenties. Probeer hierin de tijd te nemen om genoeg informatie te verzamelen voordat je besluit om de advertentie volledig aan te passen. Zo heb je een beter overzicht wat wel of juist niet werkt. Maak hierin drie of vier advertenties per advertentiegroep waarbij je verschillende invalshoeken gebruikt om te kijken wat er het beste presteert. Immers worden de best presterende advertenties door Google Ads vaker getoond, dus zeker de moeite waard om hier regelmatig testen voor uit te voeren.
Benieuwd wat wij, als Seocare voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Neem dan contact op met een van onze specialisten voor de mogelijkheden. We helpen graag!