Zo bereik je een optimaal resultaat met mobiel adverteren

Mobiele advertenties zijn niet meer weg te denken uit ons leven. We starten onze Instagram of Facebook waarbij we gelijk diverse advertenties voorgeschoteld krijgen. Dit kan via een story zijn op Instagram, maar ook je laatst gegoogled paar schoenen kunnen plots voorbij komen. Mobiele advertenties bieden dus veel kansen om met mensen en met misschien wel je potentiële doelgroep in contact te komen. In dit artikel geven we graag een aantal handige tips & tricks om de mobiele advertenties voor jouw bedrijf  te optimaliseren.

Je kunt daarnaast ook onze LinkedIn, artikelen, Facebook, of Instagram in de gaten houden om elke dag je kennis bij te spijkeren over Google Ads. 

Persoonlijk targeting

Ook via mobiel adverteren kun je je specifiek op je eigen doelgroep richten. Heb je bijvoorbeeld een (betaalbaar) make-up merk gericht op jongeren? Dan kun je deze groep via Instagram gemakkelijk benaderen door je te richten op basis van hun locatie en handige click-to-call-advertenties. Zo zijn er verschillende manieren om te adverteren via de mobiel, maar dit is geheel afhankelijk van je specifieke doelgroep en je bedrijfsdoelen. 

Tip: Wist je dat veel mensen op een andere manier zoeken op een telefoon dan op een computer? Bij het typen op hun telefoon gebruiken ze namelijk alleen hun duim. Mensen zoeken minder snel naar lange, uitgebreide zinnen maar zoeken krachtige en korte zoekwoorden die ze gemakkelijk met hun duimen kunnen typen. Goed om hier als bedrijf op in te spelen.

Mobiele zoekcampagnes

Om makkelijk gevonden te worden door mobiele apparaten is het belangrijk om erachter te komen wat veel gebruikte zoektermen zijn. Stel, je bent een kapperszaak in Amsterdam. Mensen zoeken op de laptop naar ‘kapper in Amsterdam Centrum’, maar wanneer ze hun mobieltje gebruiken komt er alleen ‘kapper open’ of ‘kapper adam’ uit. Er zijn verschillende tools die je kunnen helpen om de juiste zoekwoorden voor mobiele apparaten te vinden. Je kunt bijvoorbeeld de Zoekwoordplanner van Google gebruiken of de onderzoekstool van Bing. Je kunt hierin onderzoek doen naar een zoekterm en bekijken welk percentage van deze zoekopdrachten afkomstig is van mobiele apparaten. Wel zo handig! 

Mobiele display advertenties 

Voor de aanpak van display-advertenties speelt de mobiele een belangrijke rol. Je wilt immers vooral de aandacht trekken van mensen die online browsen met behulp van display-advertenties. Om ook via de mobiel succesvol resultaat te bereiken, moet je een beetje experimenteren. Zo kun je diverse advertentie-indelingen gebruiken om te kijken wat het beste bij jouw doelgroep past. Als je gebruikt maakt van Google Ads-platform kun je gratis via Google advertentiegalerij diverse professionele advertenties in alle soorten en maten maken. 

Mobiele social media campagnes 

Voor mobiele campagnes is het belangrijk om eerst de juiste social media site te bepalen. Social media kun je voor veel verschillende doelen gebruiken, namelijk voor het delen van informatie zoals afbeeldingen of video’s, maar ook het onderhouden van persoonlijke relaties. Zodra je zelf goed inzicht hebt waar je doelgroep zich bevindt, dan kun je vervolgens effectief gebruik maken van doelgroeptargeting. Via targeting kun je jouw advertenties aan de juiste mensen weergeven. Daarnaast is het ook van belang om advertenties te maken die specifiek gericht zijn op mobiel. Social media sites worden namelijk eerder via de mobiele telefoon bekeken dan via een desktop scherm. Zo moet je dus goed je berichten optimaliseren voor weergave op kleine schermen.

Benieuwd wat wij, als Seocare voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Neem dan contact op met een van onze specialisten voor de mogelijkheden of laat het weten in de comments! 

Laat een reactie achter