De knapste man van Rotterdam
Niet iedereen kan de knapste man van Rotterdam van 2020 zijn
Ben je op zoek naar de knapste man van Rotterdam? Je bent niet alleen! … of toch wel? Er is recentelijk een individuele “contest” geweest op Google, waarbij er op een landingspagina gevraagd werd aan Google: “Wie is de knapste man van Rotterdam”?
Verleiding of misleiding?
Allereerst complimenten voor de vorige winnaar van deze contest. Eerlijk is eerlijk, als eerste scoren op de zoekterm “de knapste man van Rotterdam” is erg… knap! Nee, zonder dollen, het is een goede marketing stunt geweest en daar alle lof en complimenten voor.
De toelichting erbij vond ik als SEO specialist wel erg teleurstellend. Zowel in het artikel als de post op LinkedIn wordt geschreven “Nog steeds is het met ieder zoekwoord mogelijk om je website vindbaar te maken”. Een claim die ik overigens bij veel SEO specialisten voorbij zie komen.
Het is inderdaad een feit dat je met ieder zoekwoord of zoekwoorden hoog kunt scoren. De vraag is alleen of dit het ook waard is. Elk zoekwoord en daarmee dus elke zoekopdracht heeft een bepaald volume. Hoe vaak een bepaald zoekwoord wordt gezocht in Google, bepaalt onder andere vanzelfsprekend hoe hoog de concurrentie is voor dit zoekwoord en hoeveel verkeer zo’n zoekwoord je zal opleveren.
Hoe knap is het nou om knapste man van Rotterdam te zijn?
Zoekwoorden waar niet vaak op gezocht worden hebben dus logischerwijs veel minder concurrentie, waardoor het extreem eenvoudig is om hoog te scoren op zoektermen zoals “de knapste man van Rotterdam”.
En zeg nou eerlijk, hoe knap of mooi iemand ook is, you’re only as pretty as how you treat people. Aan het eind van de dag gaat eerlijkheid het verst.
Hoe dan ook, zo knap is het niet om de knapste man van Rotterdam te zijn.. of worden ????
Hoe lang duurt het om de knapste man van Rotterdam te verslaan?
Een leuk experiment. Aan het eind van de dag zijn wij bij Seocare SEO en Sales experts en houden we wel van een uitdaging. Om deze reden gaan we graag de strijd aan met Ruben. Niet alleen omdat we daadwerkelijk knapper zijn, maar ook omdat we het leuk vinden om te kijken hoe makkelijk – of juist moeilijk – het kan zijn om iemand van de eerste plek te trappen. Volgens het artikel van Ruben heeft het hem 2 dagen gekost om geïndexeerd te worden en 3 maanden om de eerste plek te bemachtigen.
Wij plaatsen deze landingspagina op 4 februari 2020, zo kunnen we actief bijhouden hoelang het nou duurt om geïndexeerd te worden. Hopelijk kunnen we binnenkort (en het liefst sneller) de eerste plek in ontvangst te nemen.
Was je daadwerkelijk op zoek naar knappe koppen?
Dan heb ik alsnog goed nieuws voor je. We zijn namelijk bezig geweest met de ontwikkeling van een nieuwe website voor Nadia Palesa. Deze prachtige dame is niet alleen presentatrice bij PowNews, maar heeft ook een eigen talentenbureau. Dit talentenbureau heeft veel modellen onder haar vleugel, dus bekijk zeker eens welke modellen je daar allemaal kunt vinden. Wij moesten tijdens de ontwikkeling van haar website het raam open zetten, zo warm werden we van alle talenten.
Daarnaast hebben we ook de website gemaakt van Adinda Kennedy. Adinda is – bij toeval – ook presentatrice van PowNews en… je raad het nooit, ook model! Het zijn naar onze mening prachtige websites die goed in lijn liggen met de mooie dames.
Het is dat zij niet woonachtig zijn in Rotterdam, want anders hadden we keihard voor ze gescoord op “de knapste vrouwen van Rotterdam”.
Waarom is het mogelijk om te scoren op deze zoektermen?
Hoog in Google komen is makkelijk voor lange zoektermen. Er wordt bijvoorbeeld maar zo’n.. uhm.. ja 0 keer per maand gezocht op “de knapste man van Rotterdam” en zo’n 2900 keer per maand op “knap”. Die 2.900 is overigens erg laag voor een zoekterm die bestaat uit één woord.
Een ander voorbeeld is “beton cire”, daar wordt zo’n 12.000 keer per maand op gezocht. De zoekterm “beton cire kopen” maar 900 keer per maand. Het simpelweg toevoegen (of juist weghalen) van één woord in jouw SEO strategie kan dus drastische gevolgen hebben in potentiële bezoekers. Dit gegeven is natuurlijk ook de hele reden dat we de strijd maar al te graag aan gaan. Bovenstaande strijd gaan we overigens graag aan voor onze klant Patrick Buffart, met zijn prachtige webshop in beton ciré.
Kortom, vaak betekent het hoe minder verkeer er is op een bepaald zoekwoord, hoe lager de concurrentie is en het daardoor ook makkelijker is om gevonden te worden. Indien je wilt weten hoe je beter kunt scoren op zoektermen met veel concurrentie, dan hebben wij daarvoor 3 gouden tips geschreven.
Houd het lokaal
Een ander aspect dat meespeelt in het eenvoudig scoren op dit zoekwoord is het volgende: er staat Rotterdam. Lokaal scoren op zoektermen is makkelijker om dezelfde redenen. Er zijn minder concurrenten die proberen te scoren op deze zoekwoorden – wat voordelig is voor bedrijven die hun klanten dus ook lokaal zoeken.
Wie is de knapste man van Rotterdam in 2020?
Uitstekende vraag, we zijn namelijk een heel artikel verder en er is nog geen duidelijk antwoord gegeven.
Over smaak valt te twisten, maar één ding is duidelijk: een glimmend voorhoofd, een wilde baard en een losgeslagen snor.. De eigenaar van Seocare heeft alles in huis.
Mike, eigenaar van Seocare, is natuurlijk de knapste man van Rotterdam.
Oordeel zelf, of beter nog, probeer de titel ook af te pakken. Aan het eind van de dag zijn we misschien wel knapper, maar ook erg jaloers omdat we niet zelf met het idee kwamen.
Dus nogmaals Ruben, alle lof en complimenten voor het idee, maar we gaan er aan het eind van de dag wel met je titel vandoor. We hopen dat je het kunt waarderen.
Is er al bekend wie de knapste man van Rotterdam wordt in 2021?
Nee, dit is nog niet bekend. Wél zijn alle organische zoekers (niemand) het met mij eens, Mike is overduidelijk de meest knappe, en vooral sexy, man van 2020. Dat is pas écht knap, want het is natuurlijk nog maar februari 2020.
Doe je mee aan onze onofficiële contest en experiment?
UPDATE 5 februari
Prachtig, nog geen 5 uur verder is deze pagina al geïndexeerd en hebben we de tweede plek bemachtigd.
Wat leuk is aan dit experiment is om te zien hoe snel en makkelijk het dus is om op bepaalde zoekwoorden te scoren waar geen verkeer op is. Alhoewel we tijdelijk nog op de tweede plek staan is het bijzonder snel geregeld. Een paar trucs waar rekening mee is gehouden is dat Google de voorkeur heeft voor recentere en relevantere berichten. Dit is de reden dat de titel is geworden: De knapste man van Rotterdam van 2020. Voorlopig houden we de ranking in de gaten!
De vriendin van de knapste man van Rotterdam is minder blij
Zij had enkele woorden te zeggen bij deze ludieke actie.
“Gelukkig liep Mike al niet naast z’n schoenen, het zal hierdoor vast alleen maar erger worden”.
Voorlopig loopt de strijd nog en is de wedstrijd nog niet gestreden.