Nieuw: Instagram Reels

Misschien heb je het al eerder voorbij zien komen: Instagram Reels, een nieuwe functionaliteit binnen de Instagram app. En wat voor een! Naast Stories en Instagram TV (IGTV) kun je nu dus ook video’s combineren met muziek van bekende artiesten. De app heeft veel overeen met de bekende app TikTok. (volg je ons al op de TikTok van Seocare?)

Instagram Reels

Op 5 augustus 2020 werd het nieuwste idee van Instagram gelanceerd: Instagram Reels. Op dit moment telt Nederland ongeveer 5,6 miljoen gebruikers, maar de groei van Instagram neemt langzaam af. Reden genoeg om voor Instagram in te spelen op een nieuwe trend waarbij video’s gecombineerd worden met muziek.  Het lijkt dus een beetje op TikTok waarbij je de mogelijkheid hebt om video’s mét muziek op te nemen. Je kunt vervolgens deze geplaatste Reels vinden in het Explore gedeelte van Instagram.

Instagram-reels

Hoe werkt het?

Met reels kun je simpele video’s maken van maximum 15 seconden lang. Met allerlei bewerkingen & muziek (keuze uit miljoenen songs) kun je deze video opleuken. Je kunt ook de snelheid van het geluid aanpassen of het beeld aanpassen met filters of video-effecten. Kortom: veel nieuwe manieren om een leuke draai aan je video te geven.

  • AR effecten – Je kunt effecten toevoegen aan je video. Je kunt door een bibliotheek van effecten kijken en hierin is een ruime keuze.
  • Muziek – wist je dat bijna alle liedjes over de hele wereld te gebruiken zijn in Reels? Je kunt ook zelf een eigen audiofragment maken.
  • Objecten – Je kunt ook object uit eerdere Reels video’s gebruiken om in je nieuwe video toe te voegen. Zo kun je zorgen voor hilarische momenten
  • Snelheid – Je kunt de fragmenten versneld of vertraagd afspelen en op deze manier kun je een unieke Reels creëren.

Instagram Reels voor bedrijven

Instagram Reels biedt ook bedrijven de mogelijkheid om op een creatieve manier de doelgroep te bereiken via Instagram. Er zijn al meerdere bedrijven die hier aan zijn begonnen zoals bijvoorbeeld Louis Vuitton. Het grote verschil met Instagram Stories is dat de clips niet verdwijnen in Reels en daarnaast kun je ook zelf bepalen met wie je de video deelt. Dit kan een kleine groep vrienden zijn, maar je kunt het ook voor het grote publiek openbaar stellen met kans op viraal gaan.

Ga je zelf Instagram Reels inzetten voor je bedrijf? Waarom wel of waarom niet? We horen het graag! 

Benieuwd geworden?

Heb je vragen over dit artikel of wil je dat we een artikel voor je schrijven? Stuur ons dan een berichtje of laat het weten in de comments.