Het verhaal van Pro Italia: “Een keuze naar meer zelfstandigheid”

Voor ons nieuwe column “Bedrijven zijn ook mensen” hebben we eens goed gekeken in ons klantenbestand om te kijken wie de mensen achter alle bedrijven nou daadwerkelijk zijn. Achter elk bedrijf zit natuurlijk één of meer ondernemers die elke dag keihard werken om hun bedrijf een succes te maken. We vinden het interessant om te horen hoe deze ondernemers zijn begonnen, welke uitdagingen ze zijn tegengekomen en waar ze zichzelf in de toekomst zien.

Wie is Pro Italia?

Onze eerste dappere kandidaat is Karin Visser van de webshop Pro Italia. Karin heeft een bedrijf in handgeschilderd Italiaans servies en olijfhouten producten. In haar webshop verkoopt ze prachtige collecties die bestaan uit verschillende schalen, waterkannen, borden, olie en azijnflessen.

Wist jij dat olijfhout er zo prachtig uit zag?

Verliefd op het idee

Karin vertelt ons dat haar liefde voor Italië, zoals de naam waarschijnlijk ook al doet vermoeden, haar bracht bij al deze producten en daarmee Pro Italia is ontstaan. Het in huis hebben van dit soort prachtig handgeschilderd Italiaans servies is natuurlijk de ideale manier om Italië naar huis te brengen. Karin had voordat ze met de webshop begon zwaar werk in de zorg en administratieve regelgeving en wist dat ze dat niet tot haar 65e wilde doen. Hoe meer ze erover nadacht, hoe meer ze verliefd werd op het idee. Ze besloot om van haar hobby haar beroep te maken en dat idee voelde goed.

Het met de hand geschilderde servies wordt écht geschilderd in Italië.

Blijven doorgaan is essentieel voor succes

De grootste uitdaging die Karin met haar webshop is tegengekomen, is het samenstellen van de collecties. Het selecteren van de beste producten heeft natuurlijk veel te maken met smaak, maar ook kwaliteit en duurzaamheid spelen een grote rol in het selectieproces. Dit maakte het ook enorm lastig om de juiste fabrikanten te vinden voor haar onderneming. Ze heeft dan ook veel tegenslagen gehad, om maar niet te beginnen over de teleurstellingen. Ze heeft ondanks alles altijd hoop gehouden en is doorgegaan, totdat ze kreeg wat ze wilde hebben.

Op dit moment staat ze voor haar gevoel nog steeds aan het begin van haar avontuur. Sinds maart vorig jaar is de webshop in de lucht en er is daarom nog steeds veel werk aan de winkel om onder andere haar vindbaarheid te verbeteren. Karin vertelt dat ze door blijft gaan, tot ze eindelijk een continuïteit heeft in haar orders. Ze is al goed op weg, maar nu na een jaar begint pas het echte werk.

Één van de vele prachtige olijfhouten producten van Pro Italia.

Een toekomst vol geluk

Over vijf jaar hoopt Karin een leuk bedrijfje te hebben waar ze met plezier Italiaanse producten kan blijven verkopen. Niks maakt haar meer gelukkig dan het delen van haar passie en liefde voor handgeschilderd servies en olijfhouten producten.

Als Karin terug kon in de tijd zegt ze dat ze dit eigenlijk al eerder had willen doen, maar ze weet tegelijkertijd niet zeker of ze er destijds klaar voor was geweest. De boodschap die ze onze lezers graag nog wilde meegeven was het volgende:

“Het is belangrijk voor ieder mens om te kunnen doen waar je gelukkig van gaat worden”.

Voor Karin was dat de keuze naar meer zelfstandigheid, met alle nadelen die daar soms bij horen.

Bedankt Karin, we wensen je namens Seocare enorm veel succes met je webshop!

Dit artikel is geschreven door

Mike

SEO & Sales expert. Heeft in 2018 een webshop opgezet met een gemiddelde omzet van €150.000,- per maand. Tegenwoordig helpt hij andere ondernemers om dezelfde successen neer te zetten.

Laat een reactie achter

seocare-logo-wit

Adres

Westplein 12
3016 BM  Rotterdam

Visit us

Ben je al een winnaar?

icon-seocare