Zo vergroot je eenvoudig je naamsbekendheid

Tegenwoordig wordt het steeds moeilijker om je bedrijf goed in de picture te zetten. Er zijn immers bijna 1,8 miljoen (!) bedrijven in Nederland, en laat nou net jouw bedrijf hier uit moeten springen. Je wilt ervoor zorgen dat de naam van je bedrijf in de top-of-mind van je (potentiële) klanten zit en dat ze aan jouw product of dienst denken als ze wat nodig hebben. Hoe? Door met onze creatieve en goedkope tricks te zorgen voor meer effectiviteit in het vergroten van je naamsbekendheid. Je kunt daarnaast ook onze LinkedIn, artikelen, Facebook, of Instagram in de gaten houden om elke dag je kennis bij te spijkeren over diverse gerelateerde onderwerpen.

Visitekaartje 

We beginnen deze blog maar gelijk met een must voor iedere ondernemer, namelijk een goed visitekaartje. Zorg ervoor dat op dit kaartje de belangrijkste zaken staan, zoals bijvoorbeeld je naam, adres, telefoonnummer etc. Je kunt hier ook eventueel informatie over je dienstverlening opzetten. Ook de achterkant is vrij om zelf in te richten. Let op: probeer je visitekaartje niet te druk te maken en zorg dat er alleen essentiële informatie op staat, zodat de ontvanger van het kaartje weet hoe die je gemakkelijk kunt bereiken.

Bloggen 

Wist je dat je enorm veel kunt bereiken door het schrijven van blogs? Neem de tijd om een goed bezochte website te vinden die bij jouw bedrijf past. Kijk hierbij ook of ze weblogs plaatsen en probeer hierop over je vakgebied te schrijven met tips of je mening. Het concept van contentmarketing bestaat al wat jaren, maar nog niet alle bedrijven zijn met deze trend meegegaan. Door het schrijven van content, kan het organisch zoekverkeer toenemen en daarmee ook de leads.

Wat is top-of-mind awareness?

Top of mind awareness is een vorm van brand awareness en daarbij gaat het niet om herkenning, maar om herinnering van het merk. Als je een goede top of mind awareness hebt gecreëerd bij jouw potentiële klanten, is de kans groot dat ze als eerste aan jouw bedrijf denken als ze een product of dienst nodig hebben. Met deze naamsbekendheid ben je een stap voor op de concurrent!

 

 

 

Bijhouden Social Media 

Het klinkt vanzelfsprekend, maar door het bijhouden van verschillende social media platforms zoals Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram & Snapchat kun je eenvoudig & gratis een groot publiek aanspreken door jezelf als bedrijf te promoten. Het is natuurlijk wel een uitdaging om een platform te kiezen wat jouw en je bedrijf het meeste aanspreekt en je moet daarnaast goed actief blijven. Denk hierbij aan meerdere keren posten per week en zorg ook dat je zinvolle en relevante content kunt delen. Het is voor de lezers leuk om nieuwe informatie over een bepaald onderwerp op te doen en écht wat te leren.

Promotiemateriaal

Het kan wel wat kosten, maar als je veel klanten wilt bereiken, dan zijn weggevertjes een goed middel. Zo kun je niet alleen je klanten bedanken, maar tegelijkertijd ook je merk versterken. Kies hiervoor een gebruiksvoorwerp wat je doelgroep aanspreekt, zoals bijvoorbeeld een ruitenkrabber voor autorijders, een powerbank voor reizigers of een notitieboekje voor bedrijven met een kantoor. Laat op dit voorwerp je logo bedrukken, waardoor klanten meteen je bedrijfsnaam en contactgegevens binnen handbereik hebben. Hoe creatiever het cadeau, hoe beter. Misschien plaatsen ze het wel door op social media, waardoor je merk in een nog positiever daglicht komt te staan.

PR-campagne

Alle aandacht die je kunt krijgen via de media is eigenlijk gratis reclame. De media zorgt ervoor dat ze je meer geloofwaardigheid creëert. Het biedt daarnaast ook een hogere kans om potentiële nieuwe klanten te overtuigen van je product of dienst. Wat het moeilijk maakt, is dat je een nieuwswaardige invalshoek moet vinden. Heb je bijvoorbeeld een goed persoonlijk verhaal te vertellen of heb je een nieuw uniek product op de markt waar iedereen over zou moeten weten? Je kunt eerst een enquête aanmaken om te kijken wat mensen van je product of dienst vinden en op basis van deze informatie een goed verhaal publiceren en sturen naar journalisten en andere websites die jouw verhaal kunnen delen. 

Heb je vragen over dit artikel of wil je dat we een artikel voor je schrijven? Stuur ons dan een berichtje of laat het weten in de comments.

Laat een reactie achter