Word SEO-slim met de Seocare Kennisbank
Categorie: Berichten
"Als je niet kunt delen, kun je ook niet vermenigvuldigen. Kennis is macht, kennisoverdracht is groei."
Stephan Jordan
Coördinator @ Seocare
Een productdetailpagina aanmaken – deel 1
Wanneer je online meerdere producten aanbiedt, kun je ervoor kiezen om een eigen productdetailpagina aan te maken. In dit artikel willen we je graag in twee delen meenemen hoe je dit het beste in kunt richten. Zo’n pagina klinkt misschien een beetje ingewikkeld, maar het is eigenlijk niets meer dan overzichtelijke pagina waarop het bedrijf…
Lees verder Zorgt schaarste voor meer aankopen?
Je ziet het steeds vaker voorbij komen, kreten als ‘zolang de voorraad strekt’ en ‘nog maar drie plaatsen beschikbaar’. Wij, als consumenten raken hier zowel bewust als onbewust door geprikkeld, want je zult nu maar net te laat zijn… Dat zou balen zijn! Door beperkte beschikbaarheid te benadrukken verhoog je de motivatie bij de consumenten…
Lees verder Wat is een keyword?
Een keyword kun je omschrijven als een zoekwoord, kernwoord, trefwoord of zoekterm. Deze woorden zijn de kern van de zoekopdracht van een zoeker of de kernboodschap op een pagina. Keywords vormen de basis voor zoekmachine optimalisatie dus het is belangrijk om de juiste zoekwoorden te vinden voor je bedrijf. Hoe? Dat lees je hieronder. SEO…
Lees verder Je bedrijf zakelijk inzetten via Pinterest
Pinterest is net zoals Instagram een groeiend visueel medium in Nederland. De doelgroep gebruikt Pinterest voornamelijk om nieuwe ideeën en inspiratie op te doen over hun interesses. We begrijpen dat het best lastig kan zijn om nóg een social media kanaal op te zetten. Zeker, omdat Pinterest een wat minder bekend platform is en je…
Lees verder De belangrijkste online marketing termen
Jup, de wereld van online marketing heeft een eigen taalgebruik. Het zijn vaak vaktermen die niet te begrijpen zijn voor personen met weinig kennis van de online marketing. Ondanks deze vaak lastige termen, zijn vele woorden eenvoudig te begrijpen als ze naar het Nederlands worden vertaald. Een lesje basis marketingtermen dus. Ken je de belangrijkste…
Lees verder Wat is een responsive webdesign?
Een responsive design houdt in dat je website op een manier is ontworpen wat past bij elke schermgrootte. Het is immers erg belangrijk dat je website goed draait op mobiele apparaten, tablets en pc’s want anders mis je veel bezoekers. Daarom is het bij het ontwikkelen van een responsief ontwerp belangrijk om een website te maken die…
Lees verder Zo haal je het meeste uit spreadsheets
Als je veel gegevens moet bewaren, zoals financiële budgetten, projectplannen en databases, zijn Microsoft Excel-spreadsheet software en Apple’s Google Spreadsheets erg handig. Stel dat je verantwoordelijk bent voor het opslaan van informatie over de samenstelling van een dorp. Je kunt dan de spreadsheet gebruiken om het adres, de naam en de geboortedatum bij te houden,…
Lees verder Wat is een salesfunnel?
Het begrip salesfunnel, ook wel trechter genoemd, wordt veel besproken binnen de afdeling marketing en verkoop. Met deze funnel wordt vaak het verkoopproces aangegeven. Hierbij wordt er gekeken in welke fase een specifieke lead of prospect zich bevindt. Om als bedrijf deze funnel goed in te richten, is het belangrijk om dit zorgvuldig af te…
Lees verder Dit is de kracht van reviews
Stel je gaat online een nieuwe camera kopen, maar je weet nog niet waar. Je gaat dan vaak eerst het gehele internet afspeuren en reviews lezen van eerdere consumenten. Nou, je bent niet de enige! In de online omgevingen zijn reviews vaak de belangrijkste vorm van sociaal bewijs. Een tevreden klant laat een positieve review…
Lees verder Zo scoor je met afbeeldingen
Wist je dat je in een afbeelding op maar liefst drie plekken je zoekwoord kunt verwerken? Afbeeldingen zijn niet alleen om je content te verrijken, maar brengen ook allerlei seo-voordelen met zich mee. Ook maak je met een afbeelding teksten op de website beter leesbaar, doordat je de lezer niet belast met alleen maar lappen…
Lees verder