Onze kennisbank

Leer zelf zoekmachine marketing

meer bezoekers
Meer bezoekers
meer-bestellingen-aligned
Meer bestellingen
meer-rendement-aligned
Meer rendement
Evergreen-content

augustus 19 2020

Wat is evergreen content?

Wellicht heb je nog niet eerder van het begrip: evergreen content gehoord. Steeds meer websites proberen evergreen content te schrijven om autoriteit te bouwen en hoger te scoren in Google. Maar wat is evergreen content nu precies? Het is het schrijven van content wat relevant blijft voor een langer termijn. Dit kunnen artikelen zijn, maar ook…
Verder lezen
Google-search

augustus 18 2020

Google mijn bedrijf inrichten? 5 tips voor succes

Daar sta je dan met een lekke fietsband in de stad. En nu? Lopend naar huis of via Google Maps kijken welke fietsenmakers er in de buurt zijn? Vaak tik je op Google in waar je het beste je fiets kunt laten repareren, check je nog even de openingstijden en natuurlijk ook de reviews. Ondanks…
Verder lezen
Aantal-retouren-verminderen

augustus 17 2020

Zo verminder je het aantal retouren in je webshop

Wij Nederlanders zijn verslaafd aan online bestellen. We bestellen zonder enige schaamte verschillende items waarbij we van tevoren al weten dat de helft teruggestuurd gaat worden, zonde! Retouren zijn voor bedrijven namelijk een groot struikelblok. Er zitten veel kosten aan verbonden en voor sommige e-commerce bedrijven is het zelfs een financiële strop. Door het aantal…
Verder lezen
Swot

augustus 13 2020

Wat is een SWOT-analyse?

Bij het schrijven van een marketingplan is de SWOT-analyse onmisbaar. SWOT staat voor de Engelse termen Strengths, Weaknesses, Opportunities & Threats. Binnen deze analyse koppel je de sterkte en zwaktes van de organisatie aan de kansen en bedreigingen in de markt. Met deze bevindingen kun je een goede marketingstrategie bepalen. Het laat goed zien hoe…
Verder lezen
ecommerce-online-winkelen

augustus 12 2020

Een productdetailpagina aanmaken – deel 2

In het vorige artikel heb je kunnen lezen over wat de bezoeker graag wilt lezen op een productdetailpagina en hoe je dit als bedrijf het beste in kunt richten. In deel 2 bij het aanmaken van een productdetailpagina willen we je graag meer vertellen over de lay-out van deze pagina, het inschakelen van een chatbot…
Verder lezen
ecommerce-online-winkelen

augustus 11 2020

Een productdetailpagina aanmaken – deel 1

Wanneer je online meerdere producten aanbiedt, kun je ervoor kiezen om een eigen productdetailpagina aan te maken. In dit artikel willen we je graag in twee delen meenemen hoe je dit het beste in kunt richten. Zo’n pagina klinkt misschien een beetje ingewikkeld, maar het is eigenlijk niets meer dan overzichtelijke pagina waarop het bedrijf…
Verder lezen
Schaarste-laatste-kans

augustus 10 2020

Zorgt schaarste voor meer aankopen?

Je ziet het steeds vaker voorbij komen, kreten als ‘zolang de voorraad strekt’ en ‘nog maar drie plaatsen beschikbaar’. Wij, als consumenten raken hier zowel bewust als onbewust door geprikkeld, want je zult nu maar net te laat zijn… Dat zou balen zijn! Door beperkte beschikbaarheid te benadrukken verhoog je de motivatie bij de consumenten…
Verder lezen
Blokjes-met-keywords

augustus 6 2020

Wat is een keyword?

Een keyword kun je omschrijven als een zoekwoord, kernwoord, trefwoord of zoekterm. Deze woorden zijn de kern van de zoekopdracht van een zoeker of de kernboodschap op een pagina. Keywords vormen de basis voor zoekmachine optimalisatie dus het is belangrijk om de juiste zoekwoorden te vinden voor je bedrijf. Hoe? Dat lees je hieronder. SEO…
Verder lezen
Zakelijk-Pinterest-inzetten

augustus 5 2020

Je bedrijf zakelijk inzetten via Pinterest

Pinterest is net zoals Instagram een groeiend visueel medium in Nederland. De doelgroep gebruikt Pinterest voornamelijk om nieuwe ideeën en inspiratie op te doen over hun interesses. We begrijpen dat het best lastig kan zijn om nóg een social media kanaal op te zetten. Zeker, omdat Pinterest een wat minder bekend platform is en je…
Verder lezen
Fictieve-afbeelding-werken-computer

augustus 4 2020

De belangrijkste online marketing termen

Jup, de wereld van online marketing heeft een eigen taalgebruik. Het zijn vaak vaktermen die niet te begrijpen zijn voor personen met weinig kennis van de online marketing. Ondanks deze vaak lastige termen, zijn vele woorden eenvoudig te begrijpen als ze naar het Nederlands worden vertaald. Een lesje basis marketingtermen dus. Ken je de belangrijkste…
Verder lezen
Verschillende-schermen-webdesign

augustus 3 2020

Wat is een responsive webdesign?

Een responsive design houdt in dat je website op een manier is ontworpen wat past bij elke schermgrootte. Het is immers erg belangrijk dat je website goed draait op mobiele apparaten, tablets en pc’s want anders mis je veel bezoekers. Daarom is het bij het ontwikkelen van een responsief ontwerp belangrijk om een ​​website te maken die…
Verder lezen
Computer-met-spreadsheet

augustus 2 2020

Zo haal je het meeste uit spreadsheets

Als je veel gegevens moet bewaren, zoals financiële budgetten, projectplannen en databases, zijn Microsoft Excel-spreadsheet software en Apple’s Google Spreadsheets erg handig.  Stel dat je verantwoordelijk bent voor het opslaan van informatie over de samenstelling van een dorp. Je kunt dan de spreadsheet gebruiken om het adres, de naam en de geboortedatum bij te houden,…
Verder lezen

juli 29 2020

Wat is een salesfunnel?

Het begrip salesfunnel, ook wel trechter genoemd, wordt veel besproken binnen de afdeling marketing en verkoop. Met deze funnel wordt vaak het verkoopproces aangegeven. Hierbij wordt er gekeken in welke fase een specifieke lead of prospect zich bevindt. Om als bedrijf deze funnel goed in te richten, is het belangrijk om dit zorgvuldig af te…
Verder lezen
Review-marketing-sterren

juli 28 2020

Dit is de kracht van reviews

Stel je gaat online een nieuwe camera kopen, maar je weet nog niet waar. Je gaat dan vaak eerst het gehele internet afspeuren en reviews lezen van eerdere consumenten. Nou, je bent niet de enige! In de online omgevingen zijn reviews vaak de belangrijkste vorm van sociaal bewijs. Een tevreden klant laat een positieve review…
Verder lezen
laptop-met-afbeelding

juli 27 2020

Zo scoor je met afbeeldingen

Wist je dat je in een afbeelding op maar liefst drie plekken je zoekwoord kunt verwerken? Afbeeldingen zijn niet alleen om je content te verrijken, maar brengen ook allerlei seo-voordelen met zich mee. Ook maak je met een afbeelding teksten op de website beter leesbaar, doordat je de lezer niet belast met alleen maar lappen…
Verder lezen
Video-marketing

juli 23 2020

Starten met videomarketing? Lees hier concrete tips & tricks

Videomarketing wordt stééds populairder. Video helpt je om van mensen in de doelgroep je klant te maken. Dit werkt eigenlijk hetzelfde als bijvoorbeeld op je website of via social media maar via video is én de geloofwaardigheid groter en zien de klanten wie achter het merk of bedrijf zit. Video is dus een belangrijk onderdeel binnen…
Verder lezen
seocare-logo-wit

Adres

Westplein 12
3016 BM  Rotterdam

Visit us

Ben je al een winnaar?

Google Beoordelingen
4.9
Gebaseerd op 29 beoordelingen