Word SEO-slim met de Seocare Kennisbank
Categorie: Marketing begrippen
"Als je niet kunt delen, kun je ook niet vermenigvuldigen. Kennis is macht, kennisoverdracht is groei."
Stephan Jordan
Coördinator @ Seocare
Foto’s opslaan: meest gebruikte bestandstypen
Bestanden zijn er in enorm veel soorten en formaten en juist al deze soorten kunnen voor problemen zorgen. Niks is vervelender dan de ontvanger die de foto niet kan openen. Je ziet de termen: JPEG, PNG & GIF wel eens voorbij komen, maar wat zijn eigenlijk de verschillen tussen al deze bestandsnamen? Welke kun je…
Lees verder Wat is evergreen content?
Wellicht heb je nog niet eerder van het begrip: evergreen content gehoord. Steeds meer websites proberen evergreen content te schrijven om autoriteit te bouwen en hoger te scoren in Google. Maar wat is evergreen content nu precies? Het is het schrijven van content wat relevant blijft voor een langer termijn. Dit kunnen artikelen zijn, maar ook…
Lees verder Wat is een SWOT-analyse?
Bij het schrijven van een marketingplan is de SWOT-analyse onmisbaar. SWOT staat voor de Engelse termen Strengths, Weaknesses, Opportunities & Threats. Binnen deze analyse koppel je de sterkte en zwaktes van de organisatie aan de kansen en bedreigingen in de markt. Met deze bevindingen kun je een goede marketingstrategie bepalen. Het laat goed zien hoe…
Lees verder Wat is een keyword?
Een keyword kun je omschrijven als een zoekwoord, kernwoord, trefwoord of zoekterm. Deze woorden zijn de kern van de zoekopdracht van een zoeker of de kernboodschap op een pagina. Keywords vormen de basis voor zoekmachine optimalisatie dus het is belangrijk om de juiste zoekwoorden te vinden voor je bedrijf. Hoe? Dat lees je hieronder. SEO…
Lees verder De belangrijkste online marketing termen
Jup, de wereld van online marketing heeft een eigen taalgebruik. Het zijn vaak vaktermen die niet te begrijpen zijn voor personen met weinig kennis van de online marketing. Ondanks deze vaak lastige termen, zijn vele woorden eenvoudig te begrijpen als ze naar het Nederlands worden vertaald. Een lesje basis marketingtermen dus. Ken je de belangrijkste…
Lees verder Wat is een responsive webdesign?
Een responsive design houdt in dat je website op een manier is ontworpen wat past bij elke schermgrootte. Het is immers erg belangrijk dat je website goed draait op mobiele apparaten, tablets en pc’s want anders mis je veel bezoekers. Daarom is het bij het ontwikkelen van een responsief ontwerp belangrijk om een website te maken die…
Lees verder Wat is een salesfunnel?
Het begrip salesfunnel, ook wel trechter genoemd, wordt veel besproken binnen de afdeling marketing en verkoop. Met deze funnel wordt vaak het verkoopproces aangegeven. Hierbij wordt er gekeken in welke fase een specifieke lead of prospect zich bevindt. Om als bedrijf deze funnel goed in te richten, is het belangrijk om dit zorgvuldig af te…
Lees verder