Word SEO-slim met de Seocare Kennisbank
Categorie: Berichten
"Als je niet kunt delen, kun je ook niet vermenigvuldigen. Kennis is macht, kennisoverdracht is groei."
Stephan Jordan
Coördinator @ Seocare
Wat is duplicate content?
Wanneer er meerdere malen dezelfde content op het internet staat, dan spreekt Google van duplicate content. Een gebruiker van Google zou dan namelijk twee keer dezelfde informatie ontvangen op verschillende resultaten en dat is geen resultaat. Het kan vaak ontstaan zonder dat je er bewust van bent. Er zijn ook ondernemers die geen zin hebben…
Lees verder Lees hier waarom de anchortekst belangrijk is voor SEO
De anchortekst is een zichtbare link voor gebruikers wat de rangorde in Google positief of negatief kan beïnvloeden. Google associeert deze tekst namelijk met de pagina die erachter ligt. Het is dus belangrijk om ervoor te zorgen dat de backlinks naar je website voor jou een interessante anchortekst bevatten. In dit artikel leren we je…
Lees verder Backlinks kopen?
Wil je graag op plek 1 staan in Google bij een bepaalde zoekvraag? Dan ben je niet de enige. Er zijn misschien wel tientallen of honderden bedrijven die precies hetzelfde willen met hun website. Hoe zorg je er dan nu voor dat jouw bedrijf de eerste plek krijgt? Daar zijn backlinks voor. Hoe meer websites…
Lees verder Nieuw: Instagram Reels
Misschien heb je het al eerder voorbij zien komen: Instagram Reels, een nieuwe functionaliteit binnen de Instagram app. En wat voor een! Naast Stories en Instagram TV (IGTV) kun je nu dus ook video’s combineren met muziek van bekende artiesten. De app heeft veel overeen met de bekende app TikTok. (volg je ons al op…
Lees verder Zo krijg je meer social media shares
Niet alleen de invloed van social media op je zoekresultaten is belangrijk, maar ook het zorgen voor ‘sociale autoriteit’. Denk hierbij aan het aantal shares, likes, plusjes en retweets. Op deze manier krijgt de bezoeker namelijk een stuk meer vertrouwen in de website en ook de kwaliteit van de content. Reden genoeg om te zorgen…
Lees verder Wat is evergreen content?
Wellicht heb je nog niet eerder van het begrip: evergreen content gehoord. Steeds meer websites proberen evergreen content te schrijven om autoriteit te bouwen en hoger te scoren in Google. Maar wat is evergreen content nu precies? Het is het schrijven van content wat relevant blijft voor een langer termijn. Dit kunnen artikelen zijn, maar ook…
Lees verder Google mijn bedrijf inrichten? 5 tips voor succes
Daar sta je dan met een lekke fietsband in de stad. En nu? Lopend naar huis of via Google Maps kijken welke fietsenmakers er in de buurt zijn? Vaak tik je op Google in waar je het beste je fiets kunt laten repareren, check je nog even de openingstijden en natuurlijk ook de reviews. Ondanks…
Lees verder Zo verminder je het aantal retouren in je webshop
Wij Nederlanders zijn verslaafd aan online bestellen. We bestellen zonder enige schaamte verschillende items waarbij we van tevoren al weten dat de helft teruggestuurd gaat worden, zonde! Retouren zijn voor bedrijven namelijk een groot struikelblok. Er zitten veel kosten aan verbonden en voor sommige e-commerce bedrijven is het zelfs een financiële strop. Door het aantal…
Lees verder Wat is een SWOT-analyse?
Bij het schrijven van een marketingplan is de SWOT-analyse onmisbaar. SWOT staat voor de Engelse termen Strengths, Weaknesses, Opportunities & Threats. Binnen deze analyse koppel je de sterkte en zwaktes van de organisatie aan de kansen en bedreigingen in de markt. Met deze bevindingen kun je een goede marketingstrategie bepalen. Het laat goed zien hoe…
Lees verder Een productdetailpagina aanmaken – deel 2
In het vorige artikel heb je kunnen lezen over wat de bezoeker graag wilt lezen op een productdetailpagina en hoe je dit als bedrijf het beste in kunt richten. In deel 2 bij het aanmaken van een productdetailpagina willen we je graag meer vertellen over de lay-out van deze pagina, het inschakelen van een chatbot…
Lees verder