3 redenen waarom jij social influencers in moet zetten

3 minuten om te lezen

Social influencers inzetten in jouw bedrijf.. waarom eigenlijk? Doordat we leven in een constant ontwikkelende online wereld is het van belang om bij te blijven en te zorgen dat je gezien wordt door je potentiële kopers. Social influencers hebben vaak veel volgers, waardoor ze een grote invloed uit kunnen oefenen. Denk bijvoorbeeld aan YouTuber die een gratis reis cadeau krijgt naar een prachtig oord en die vervolgens prachtige foto’s deelt van het resort op een groot sociaal platform waardoor je in een keer een grote groep kunt bereiken. Of denk aan een Instagrammer die een nieuwe tafel van een gaaf interieurmerk laat zien. Binnen no-time stromen de reacties binnen met vragen waar ze deze hippe tafel hebben gekocht. Easy-peasy. 

1. Je bereikt een specifieke doelgroep

Door met influencers te werken kun je een bepaalde doelgroep aanspreken. Heb je bijvoorbeeld net een nieuwe havermout op de markt gebracht of heb je een verbetering aangebracht aan een product? Stuur deze producten dan op naar influencers die bekend staan om de lekkerste ontbijtjes. Dit zal dan vaak gebeuren door een foto op Instagram of via een blogpost van jouw bedrijf. Vaak volgen ze deze influencers omdat ze zich interesseren in zijn of haar leven en daarom is dit een super effectieve manier om je product of dienst te promoten.

2. Het is goed meetbaar

Een groot voordeel van het samenwerken met influencers is dat je het ideaal kunt meten. Je kunt namelijk via verschillende tools de campagnes zien en elke reactie, like of conversie meten. Zo kun je meteen inschatten of de campagne heeft gewerkt of niet. Daarnaast kun je als product of dienst ook met een kortingscode werken. Als je nu de code ‘zon20laura’ gebruikt, dan krijg je meteen 20% korting in je winkelmandje. Ideaal voor het bedrijf die dan vrijwel meteen ziet hoe vaak deze code is ingewisseld.

Hieronder staan enkele manieren beschreven om influencers te meten:

  • UTM codes; dit is een code die extra info aan een link toevoegt. Als iemand dan vervolgens op deze URL klikt dan wordt de informatie opgeslagen in een cookie. Zo kun je eenvoudig deze gebruiker volgen en daarnaast kun je ook elke influencer een eigen UTM code geven. Zo kun je precies zien voor welke omzet een influencer heeft gezorgd.
  • Coupon codes; zoals hierboven al kort is beschreven, kun je een kortingscode in je winkel toevoegen. Laat de influencer de code delen en zo kun je goed bij alle influencers bijhouden welke code het beste scoort. Uiteindelijk kun je op deze manier de kosten en resultaten per influencer verdelen.
  • Tracking; via Analytics kun je zonder link ook goed de statistieken achterhalen. Je kunt hierin namelijk zien of je verkeer komt van blogs, nieuwsberichten of van je eigen Instagram. Je moet wel wat tijd investeren om hier goed in te worden, maar het is het zeker waard!

3. Goedkope manier om te adverteren

De kosten voor offline advertenties zijn vaak extreem hoog en niet altijd goed meetbaar. Zo kun je nog wel een prachtige reclamebord langs de weg hangen, maar wie kijkt er nu écht naar of koopt nu écht dat ene luchtje? Bij influencers kunnen de kosten lager zijn en je ziet vrijwel direct resultaat. Een ander groot voordeel is dat influencers vaak hun eigen content maken. Doordat ze zelf de styling en montage regelen, hoef je als bedrijf alleen maar de producten aan te leveren en eventueel een vergoeding te geven. Je kunt daarbij ook vooraf afstemmen dat je nog akkoord wilt geven op de foto, video of blogpost, zodat je weet wat er online komt te staan over jouw bedrijf.

Een aantal voorbeelden van samenwerkingen kun je hieronder zien:

View this post on Instagram

Het was je misschien al opgevallen, maar met deze post sluit ik “officieel” een hoofdstuk af, de zeven jaar lange samenwerking met Body & Fit die in maart eindigde. Het waren hele leuke jaren, maar de nieuwe plannen en voorwaarden pasten niet meer bij mij als persoon. Na een lange zoektocht en veel feedback vanuit jullie begin ik daarom deze maand met heel veel plezier aan een vaste samenwerking met @myproteinnl 💛 Dit betekent dat ik ook een kortingscode heb, “LAURABRIJDE”, waarmee je altijd minimaal 36% korting krijgt. Dit pakje komt er ook vandaan. Zin in dit nieuwe avontuur! // Puede que lo hayas notado, pero con esta publicación estoy cerrando “oficialmente” un capítulo, la colaboración de 7 años con Body & Fit que terminó en marzo. Fueron años maravillosos, pero los nuevos planes y condiciones ya no me convenían como persona. Después de una larga búsqueda y muchos comentarios vuestros, estoy muy feliz de comenzar una colaboración permanente con @myproteinnl desde este mes 💛 Esto significa que también tengo un código de descuento, “LAURABRIJDE”, con el que siempre obtienes un descuento mínimo del 36%. En España también. Este conjunto también viene de allí! ¡Ganas de esta nueva aventura! #MyProtein #samenwerking

A post shared by Laura Brijde 🇳🇱 (@laurabrijde) on

View this post on Instagram

Zomer= het gevoel van blote benen in een fladderrok. Dus gooi die beentjes naar buiten lieve mensen! Veel vrouwen zijn onzeker over hun benen. Te wit, te droog, te gespierd, te dun, te beschadigd en noem het maar op. Ze zijn bang dat andere mensen dat zien, dus trekken ze liever een lange broek aan. Ik begrijp het best, zeker sinds ik vorig jaar nogal last kreeg van spataderen. Maar lieve schatten, laat je dat fijne zomergevoel van blote benen niet ontnemen door de mening van een ander. In 9 van de 10 gevallen is die ander helemaal niet met jouw benen bezig maar met zichzelf. En al zouden ze denken ‘’goh wat een lelijke benen’’ dan is die gedachte na 1 seconde alweer verdwenen. Dus wees lief voor jezelf en lief voor je benen! Laat ze zien! Ik ben extra lief voor de mijne met deze Miraculous oil van Veet. Hij zorgt ervoor dat je benen de hele dag zacht aanvoelen. Heel anders dan bij een bodylotion bijvoorbeeld. Dit was bij mijn gortdroge benen heel erg nodig. Je kunt hem zelfs gebruiken voor je gezicht want er zit o.a arganolie, avocado-olie en amandelolie in. Je gebruikt hem idealiter voor en na het scheren om je benen meteen een beschermende laag te geven en ze goed te hydrateren. Ik gebruik dit nu twee maanden (wilde het eerst goed testen voor deze #collab) en vind het echt een aanrader. P.s je doet er ook lang mee! #checkmnstories #korting #VeetMiraculousOil #Veet

A post shared by Sanny zoekt Geluk (@sannyzoektgeluk) on

View this post on Instagram

Toen ik vorige week een foto plaatste en vertelde over mijn weekend mét alcohol heb ik vrij veel privé berichtjes gekregen van mensen die verbaasd waren dat ik dat deelde. Waarom? Omdat ik elke morgen sport en een ochtendgekkie ben, is het raar dat ik alcohol drink? Moet ik dat geheim houden?⁠ ⁠ Ik geloof er in dat je lekker moet doen waar je je goed bij voelt. Zowel met eten, drinken en alles wat jij fijn vindt om te doen. ⁠ Ik vind het heerlijk als ik een energieke ochtend heb gehad, lekker heb gesport, een goeie werkdag heb gehad om met een heerlijke cocktail, biertje of wijntje bij het water te zitten met vrienden. Juist die balans is zo belangrijk vind ik, en precies hoe ik gelukkig ben.⁠ ⁠ Vul een glas lekker vol met ijsblokjes ⁠ – doe een flinke laag prosecco erin ⁠ – vul de rest op met Lipton Herbal Ice Tea in de smaak 'rooibos, lemongrass & ginger'⁠ – een klein scheutje citroensiroop/limonade om het iets zoeter te maken (optioneel) ⁠ – doe schijfjes citroen en wat schijfjes gember naar smaak in het glas ⁠ – maak het af met een takje rozemarijn ⁠ – proost op een fantastische ochtend die je hebt gehad en die morgenochtend weer gaat komen..en geniet er van!⁠ ⁠ Lipton Herbal Ice Tea is laag in suikers en calorieën en bevat geen kunstmatige kleur- en smaakstoffen en geen cafeïne. Het is ijsthee met kruiden-extracten.⁠ ⁠ #lipton #herbalIcetea #myliptonmocktail #summer #sharesomesunshine #spon ⁠ #samenwerking⁠ @lipton.nl⁠ foto: @lifeoflonneke⁠

A post shared by Hét Ochtendplatform (@deargoodmorning) on

Laat een reactie achter





Nona van Spaandonck

Volg ons op social media

Wil je meer berichten lezen?

Something went wrong. Please check your entries and try again.
seocare-logo-wit

Adres

Westplein 12
3016 BM  Rotterdam

Visit us

Ben je al een winnaar?

Google Beoordelingen
4.9
Gebaseerd op 29 beoordelingen