Coolblue verklaart prijsstijgingen en bespeelt de markt met het coronavirus

1 minuut om te lezen

Schaarste

Amateur detectives gaan op social media al enige tijd los op het mysterie rondom Coolblue. Het bedrijf reageerde een aantal dagen nergens op, heeft de prijzen omhoog gegooid en de affiliate links zijn uitgeschakeld. Afgelopen maandagavond heeft het bedrijf eindelijk uitgesproken waarom zij het roer zo erg hebben omgegooid.

Coolblue verkoopt voornamelijk witgoed en elektronica. Door het coronavirus verwacht het bedrijf logistieke problemen op productieketens in China. Als die voorspelling waar blijkt te zijn zal dat vanzelf schaarste veroorzaken in de markt. Om deze reden is er besloten om de verkopen minder snel te laten verlopen. Op de marketingafdeling van Seocare wordt er gespeculeerd dat zij nu al inspelen op het feit dat schaarste automatisch een hogere prijs betekent. Door daar mee te wachten snijd je eigenlijk alleen jezelf in de vingers. Het is dus marketingtechnisch een enorm slimme keuze om nu al de prijzen te verhogen

Niet alleen de affiliate links van het bedrijf zijn uitgeschakeld, ook de Google Ads advertenties zijn stopgezet. Zoals Coolblue maandag zelf heeft verklaard zijn ze heel gecontroleerd de magazijnen tot de nok toe aan het vullen.

Laat een reactie achter





Mike

SEO & Sales expert.

Volg ons op social media

Wil je meer berichten lezen?

Something went wrong. Please check your entries and try again.

Meer

seocare-logo-wit

Adres

Westplein 12
3016 BM  Rotterdam

Visit us

Ben je al een winnaar?

icon-seocare