Zo schrijf je een goede ‘over ons’ pagina

4 minuten om te lezen

Vaak is de ‘over ons’ pagina een veel bekeken pagina op je website. Het is namelijk dé plek waar je meer informatie over jezelf of over het bedrijf neer kunt zetten. Het is de plek waar je bedrijf een gezicht krijgt, want wie heeft nu eigenlijk de website opgericht en hoe heb je je passies omgezet tot de werkzaamheden wat je doet op de dag van vandaag? Op deze pagina kun je je onderscheiden van de concurrentie en in dit artikel vertellen we je graag enkele tips hoe je deze pagina in kunt richten. Benieuwd geworden? Lees dan snel verder…

Persoonlijke touch

De ‘over ons’ pagina is niet voor niks een persoonlijke pagina, dus laat dan ook vooral je persoonlijkheid terugzien. Vaak kun je op de rest van de website jezelf genoeg zakelijk presenteren en al je vaktermen de vrije loop laten gaan. Een eerste stap is om je bedrijf neer te zetten als persoon. Vaak werkt het om de bezoekers aan te spreken in de ik- of wij-vorm.

Een lange tekst met informatie over jezelf en je bedrijf is natuurlijk leuk, maar content in de vorm van foto’s werkt ook vaak goed. Het is aan te raden om een goede foto of misschien wel video van jou en je medewerkers toe te voegen.

voorbeeld-over-ons-pagina-seocare

Hierboven kun je, als je er op klikt, de pagina vinden van ons team van Seocare. Wij presenteren ons als team graag in de vorm van video om ons voor te stellen aan de bezoekers van de website. Op deze manier geef je je bedrijf een gezicht en dat maakt het voor bezoekers makkelijker om er een emotionele connectie mee aan te gaan. Je zorgt niet alleen voor een connectie, maar je straalt ook een stukje betrouwbaarheid uit.

Wees specifiek

Ook al is de ‘over ons’ pagina over je eigen bedrijf, doe je er toch goed aan om de bezoeker in zijn of haar behoeften centraal te stellen. Dit kun je doen door de behoefte van je doelgroep aan te kaarten en dat je alle vragen, problemen of uitdagingen begrijpt en hoe je als jouw bedrijf hierop inspeelt met je product of dienst. Wat is je toegevoegde waarde? Wat is je USP? Wat maakt jouw bedrijf uniek?

Je kunt er ook voor kiezen om bepaalde claims bij de ‘over ons’ pagina neer te zetten. Zorg er hierbij wel voor dat je eerlijk bent en transparant naar de bezoeker. ‘de beste service’ of ‘de beste keuze’ klinkt lekker, maar wat maakt jou beter dan anderen?

Tip: gebruik getallen, hoe specifieker, hoe beter. Met toepassen van dit product zorg je dat je 26% meer tijd bespaart dan andere producten. Dit klinkt effectiever dan ‘de beste keuze’.

Verhaallijn

Een sterk verhaal wat je goed kunt lezen, zorgt voor een betere herinnering. Je kunt in je verhaal dan ook je missie, visie en geschiedenis omschrijven en hoe je tot het punt bent gekomen waar je nu bent geëindigd. Hier mag je best vertellen in welke omstandigheden je de knoop hebt doorgehakt om iets voor jezelf te beginnen. Het mag een verhaal zijn dat de bezoekers boeit om door te lezen. De waarheid mag je best een beetje aanpassen, als dit ervoor zorgt dat het een heerlijk verhaal is om te lezen. Vertelde je oma een gave wijsheid wat jouw, heeft doen beseffen dat je een andere kant van jezelf wilde ontdekken en daardoor deze business bent gestart? Wow… dat is gedurfd!

Call-to-action

Heb je de bezoekers net helemaal warm gemaakt over het verhaal van de wijsheid van je oma en dat je hierdoor deze succesvolle business bent gestart, eindig je het verhaal met de vriendelijke groeten. Als je nu toch bezig bent om jouw bezoekers te enthousiasmeren door jouw verhaal dan kun je er maar beter een call-t0-action aan vast plakken.

Wil je bijvoorbeeld dat de bezoekers contact met je opnemen? Een offerte aanvragen? Het contactformulier invullen? Reageren op een bepaalde blog? Geef je bezoekers de mogelijkheid om dat te doen door bijvoorbeeld een klikbare button.

call-to-action

Enkele leuke ‘over ons’ pagina’s kun je hier vinden:

  1. https://www.deblogacademie.nl/kitty-kilian/
  2. https://www.cultivatedwit.com/about/
  3. https://www.arbocentrum.nl/over-ons

Heb je vragen over dit artikel of wil je dat we een artikel voor je schrijven? Stuur ons dan een berichtje of laat het weten in de comments. We zien graag je reactie tegemoet! 

Laat een reactie achter





Nona van Spaandonck

Volg ons op social media

Wil je meer berichten lezen?

Something went wrong. Please check your entries and try again.

Meer

seocare-logo-wit

Adres

Westplein 12
3016 BM  Rotterdam

Visit us

Ben je al een winnaar?

Google Beoordelingen
4.9
Gebaseerd op 29 beoordelingen