Hollands Kaashuis, de kaaswinkel van de toekomst

Bedrijven zijn ook mensen

Onze klanten zijn altijd onze grootste bron van inspiratie. Achter elk bedrijf schuilt één of meerdere ondernemers die elke dag alles op alles zetten om hun bedrijf succesvol te maken.

Wat doet Hollands Kaashuis?

Hollands Kaashuis is een specialist op het gebied van kazen voor consumenten. Het assortiment is groot en bevat naast de normale boeren kazen ook speciale kaasjes voor specifieke en vooral unieke recepten die je ermee kunt maken. Hollands Kaashuis is de digitalisering van de delicatesse kaaswinkels in de omgeving. Dankzij Hollands Kaashuis kun je thuis eenvoudig je kazen selecteren en gekoeld thuis laten bezorgen, zodat je een ritje en daarnaast een hoop geld bespaart.

Hollands Kaashuis penetreert de kazenmarkt door kazen onder de reguliere marktprijzen aan te bieden. Dit kunnen zij doordat ze geen hoge kosten hebben van een fysieke locatie in een winkelcentrum en daarnaast grootschalig kazen kunnen inkopen en bewaren. Powermove van Hollands Kaashuis, want fysieke winkels zijn afgelopen 10 jaar met ruim 11% afgenomen.

Kaas bestellen in het buitenland

Hollands Kaashuis speelt ook in op consumenten in het buitenland. Er zijn wereldwijd veel Nederlanders (tijdelijk) woonachtig die geen toegang hebben tot één van de Nederlandse specialiteiten. Hollands Kaashuis maakt gebruik van speciale bezorgtechnieken om wereldwijd gekoeld stukjes kaas of zelfs hele kazen van meerdere kilo’s te bezorgen. Zo kun je zelfs in Japan of Australië genieten van een échte Gouda.

Maak kennis met Erik

Erik, één van de kaasexperts van Hollands Kaashuis

Erik is één van de drie oprichters van Holland Kaashuis. Hij vertelt dat het Hollands Kaashuis zo’n groot project is dat het onmogelijk was om dit zonder hulp van zijn zakenpartners te doen.

“Ik ben persoonlijk ooit begonnen met ondernemen, omdat ik niks mooiers vind als resultaten zien uit iets wat je vanuit scratch opgebouwd hebt.” vertelt Erik vol enthousiasme en passie. “Daar kan geen compliment of schouder klopje tegenop. Het is een beloning voor iets waar je keihard voor gewerkt hebt!”.

Erik is ooit in een andere branche begonnen met ondernemen toen hij klaar was met zijn opleiding werktuigbouwkunde. “Ik had geen geld en geen ervaring”, aldus Erik. Door langzaamaan te bouwen en de juiste samenwerkingen te zoeken groeide zijn onderneming uit tot een succes.

Dat voelt goed

Na het behalen van zijn successen voelde Erik zich erg goed. Hij deelt dat hij tijdens een drukke periode in het bedrijf altijd even rustig achterover leunt en om zich heen kijkt. “Geniet ervan, dit heb jij gecreëerd” adviseert hij ons.

Toch zijn er altijd uitdagingen

De grootste uitdaging van Hollands Kaashuis is toch wel de webshop. “Een webwinkel is nieuw voor ons”. Alle drie de zakenpartners komen uit andere ondernemingen waar je met je voeten in de klei staat. “Dit is één van de redenen geweest om een samenwerking aan te gaan met Seocare”.

“Hoe ik uiteindelijk heb overwonnen?” Erik vertel dat hij geen groot fan is van quotes, maar dat er wel altijd één uitspraak van Winston Churchill is bijgebleven: If you are going through heel, keep on going. “Elke ondernemer zal tegenslagen krijgen, ik denk dat je altijd je visie moet blijven volgen, rustig door ademen en nooit, maar dan ook nooit op moet geven. Dan komt alles vanzelf weer goed.”

De eerste stappen van een mooi avontuur

Met Hollands Kaashuis staan de drie ondernemers weer letterlijk aan de eerste stappen van een mooi avontuur. “Dat is leuk en spannend, maar het geeft vooral heel veel energie”. Erik geeft aan dat hij uitkijkt naar alle nieuwe dingen die hij gaat leren en de nieuwe uitdagingen die hij tegen gaat komen. Erik wilt nu met het Hollands Kaashuis nieuwe hoogtes en nieuwe successen behalen. Over 5 jaar is Hollands Kaashuis volgens Erik een succesvol platform waar je alles over kaas kunt vinden en het tegelijkertijd kunt bestellen.

Het advies van de kaaswinkel van de toekomst

Seocare vraagt aan al hun klanten hetzelfde; als je terug kon in de tijd, welk advies had je dan jezelf tien jaar geleden gegeven?

Erik vertelt dat je nieuwe producten of diensten ontzettend goed moet voorbereiden. “Uit enthousiasme was ik vaak te snel met handelen.” Hij adviseert dat als je nog investering te kort komt om je product 100% te maken, of je nog niet helemaal zeker bent of je je klanten het juiste aanbiedt, om dan even te wachten. “Een eerste indruk kun je namelijk maar één keer maken en als je de klant teleurstelt dan komt die nooit meer terug.”

Bedankt Erik

Heel erg bedankt voor het delen van je verhaal. We waarderen het om je één van onze winnaars te noemen en wensen je namens Seocare enorm veel succes met het behalen van al je dromen en doelen. Wij zullen je voor altijd helpen!

Laat een reactie achter